Aanbevolen : Tweedehands auto onderdelen - Wij kopen auto’s
All Categories
Featured
Table of Contents
Houd er rekening mee dat de Transilien iets minder druk is dan de RER en zelfs de metro. Informatie over service OKRE (Last stop Torcy) RER en Transilien stoppen bij elk station in Parijs (zone 1), maar kunnen stations buiten Parijs overslaan, dus als je naar de buitenwijken gaat, zorg er dan voor dat je RER stopt waar je nodig hebt! Informatie over de haltes pass away de volgende inkomende trein moet maken, wordt gepresenteerd op een apart bord dat ook aan het plafond hangt.
Elke regel heeft zijn eigen nomenclatuur. Wat deze codes betekenen, kun je opzoeken op informatiepanelen in het station, maar de gemakkelijkste en snelste manier is vaak om de informatieschermen langs de perrons te bekijken. De city en de RER verplaatsen een verbluffend aantal mensen naar, uit en rond Parijs (gemiddeld 6,75 miljoen mensen per dag), en meestal in redelijk convenience.
Als je er iets aan kunt doen, vermijd dan metrolijnen 1, 4 en 13 en RER-lijnen A en B tijdens de spits, aangezien dit de meest overbelaste lijnen in het systeem zijn. RATP (website) is verantwoordelijk voor het meeste openbaar vervoer, inclusief city, bussen en ongeveer de helft van de RER A en B (taxi liège centre).
Beide bedrijven nemen echter dezelfde tickets, dus het verschil is voor de meeste mensen van weinig belang, behalve in geval van stakingen (RATP kan staken zonder dat de SNCF dat doet of andersom). Met een ticket t kunt u het metronetwerk van Parijs gebruiken, evenals bus- en tramlijnen. RER-toegang is alleen toegestaan in de stad Parijs.
Hoewel u elk metrostation (ongeacht de zone) kunt bereiken, mag u alleen RER-stations binnen zone 1 (Parijs) bereiken. taxi liège centre. Maak een bus-/ tramreis, satisfied zoveel verbindingen als je wilt, gedurende 90 minuten (tussen de eerste en laatste validatie), ongeacht het "zones" -systeem. Elke keer dat u in een nieuwe bus of cable car stapt, moet u uw ticket valideren.
Als je moet overstappen op een andere bus, moet je een nieuw ticket kopen. Roissybus en Orlybus zijn uitzonderingen en kunnen niet worden gebruikt satisfied een ticket t +. Het kost 1,90, of 2 als je aan boord van de bus koopt (je kunt geen kaartje kopen in een tram).
Tickets fulfilled de naam tarif rduit kunnen worden gekocht voor kinderen onder de 10 jaar, maar alleen in een carnet van 10 voor 7,45. Tickets verlopen niet, maar omdat ze magnetisch zijn, moeten ze uit de buurt worden gehouden van metalen voorwerpen zoals munten. Houd er rekening mee dat u een boete krijgt als u buiten het stadscentrum reist zonder een geldig RER-ticket, en de groepen inspecteurs pass away door het systeem dwalen, hebben geen genade voor toeristen die onwetendheid smeken.
Als u naar de buitenwijken gaat, kunt u met een ticket satisfied een oorspronkelijke bestemming een enkele reis maken op de exacte route pass away op het ticket is afgedrukt (in welke richting dan ook). Prijs is op afstand gebaseerd (prijzen zijn hier te vinden. U kunt ook pakketten van 10 kopen (satisfied 20% korting), of enkele pakketten of 10 "demitarief" -tickets (voor kinderen van 4-9 jaar, 50% korting voor enkele tickets, 60% voor pakketten van 10.) Voor lange retourvluchten op dezelfde dag kan een dagpas goedkoper zijn dan een retourticket (bijvoorbeeld een retour tussen Parijs en Provins kost 22,70, terwijl een Mobilis-dagpas kost 17,80).
Voor de volgende soorten tickets moet u weten dat de regio le-de-France is verdeeld in 5 concentrische zones. Parijs vertegenwoordigt zone 1, alle directe buren van Parijs (inclusief Vincennes en Saint-Denis) bevinden zich in zone 2, La Dfense bevindt zich in zone 3, Orly en Versailles bevinden zich in zone 4 en Fontainebleau, Provins, Disneyland en Roissy-Charles de De luchthaven van Gaulle bevindt zich in zone 5.
Met een eendaags ticket, Mobilis, kun je een onbeperkt aantal reizen maken tussen 00:00 en 23:59 op de information die je op het ticket hebt geschreven, binnen de zones waarvoor het geldig is, in bus, cable car, city (een zone 1-2 pas is geldig voor het hele metronetwerk), RER, Transilien.
Prijzen variren van 7,50 (zones 1-2) kid 17,80 (zones 1-5). Het is niet geldig op Orlyval, maar het is geldig op andere verbindingen fulfilled het openbaar vervoer naar de luchthaven (RER B, Roissybus, RER C, Orlybus) als de pas de juiste zones bevat. Voor reizigers onder de 26 jaar is er een speciaal ticket (Jeunes Week-end) dat je kunt kopen voor onbeperkt reizen tussen 00:00 en 23:59 op de dag die op het ticket staat geschreven in het weekend of op feestdagen, in de bus, cable car, metro (een zone 1-2 pas is geldig voor het hele metronetwerk), RER, Transilien.
Het is NIET geldig van/ naar de luchthavens op RER B, Roissybus, Orlybus, Orlyval (maar het is geldig op lokale verbindingen zoals T7 en RER C naar Orly en bus 350 of 351 naar Roissy). De information en uw naam moeten op het ticket worden vermeld, net als op het Mobilis-ticket dat hierboven is beschreven.
U kunt kiezen tussen de zones 2-3, 3-4, 3-5, 4-5 of "alle zones", maar de meeste bezoekers van Parijs kiezen gewoon voor de "alle zones" -pas. Alles satisfied betrekking tot een "Navigo" -pas is paars (zoals het doelwit voor de pas in de tourniquets). U moet uw Navigo ook elke keer dat u in een bus of cable car stapt valideren (taxi Schilde).
Met Navigo kunt u de luchthavens van Orly (zone 4) of Roissy-Charles de Gaulle (zone 5) bereiken fulfilled eender welke lijn voor openbaar vervoer, fulfilled uitzondering van de Orlyval-lightrail naar de luchthaven van Orly, waar deze niet geldig is. RATP en SNCF verkopen passen gewijd aan toeristen, genaamd, duurder dan degene pass away ze aan de lokale bevolking aanbieden, maar ze bevatten wel iets meer (een kaart en enkele kortingen op geselecteerde attracties).
Hoewel ze in de meeste gevallen niet zo goed zijn voor volwassenen als de Mobilis of Navigo, kunnen de Paris Visite-passen nog steeds een koopje zijn voor kinderen van 4-11 jaar voor reizen op maandag tot en satisfied vrijdag (wanneer de Ticket Jeunes niet geldig is), beginnend voor 5,55 per dag voor reizen binnen de zones 1-3.
Dit kan worden gekocht bij bemande ticketkantoren voor 2, en in rekening worden gebracht bij ticketkantoren of automaten met T + -tickets die afzonderlijk of als carnets zijn gekocht, eendaagse Mobilis-tickets, "jeunes-weekend" -tickets en Roissybus- en Orlybus-reizen, maar niet momenteel met point-to-point treinkaartjes voor gebruik buiten de centrale zone. Geen ID of foto vereist.
De meest waarschijnlijke plekken om gecontroleerd te worden zijn net achter de tourniquets bij grote metrostations of tijdens metrolijnenwisselingen (correspondenties ). RATP-agenten kunnen zelfs op zondagavond in de metrostations aanwezig zijn.
Daarom, om eurobiljetten of een niet-Europese creditcard fulfilled een magneetstrip te gebruiken, is het noodzakelijk om de aankoop vanuit het loket te doen - taxi liège centre. Sommige kaartautomaten geven geen wisselgeld, dus gebruik exacte wisselgeld of ga naar het loket. Als je goed naar de automaten kijkt, vind je er misschien een in de groep die eurobiljetten aanneemt en wisselgeld geeft; deze machines zijn te vinden op grote of toeristische stations zoals Tuileries, Gare de Lyon of La Dfense-Grande Arche.
Dit zijn gelabelde voyageurs munis de billets (passagiers met kaartjes). Bij het betreden van het tourniquet fulfilled een kaartje of Navigo-pas werkt het slechts n keer voor dat specifieke station en kan het alleen worden gereset als u het op een ander station gebruikt. Zodra je je ticket of kaart hebt gepasseerd, ga je snel door het tourniquet, omdat het je niet doorlaat als je het opnieuw probeert te gebruiken.
Als u bijvoorbeeld vanuit Chtelet naar La Dfense (zone 3) wilt gaan, moet u de city (lijn 1) nemen. Je kunt de RER A nemen (en een paar minuten besparen), maar je moet een additional tarief betalen vanwege het zonesysteem voor RER. Elk station toont een gedetailleerde kaart van de omgeving fulfilled een stratenlijst en de locatie van gebouwen (monumenten, scholen, gebedshuizen, enz.), Evenals uitgangen voor die specifieke city.
Behalve met city 1, 2, 4, 5, 9 en 14 gaan de deuren niet automatisch open (taxi liège centre). In dat geval zijn er zowel binnen als buiten de trein handgrepen of knoppen pass away u moet indrukken of ontgrendelen om de deur te openen (taxi Zwijndrecht). Veel lokale bewoners proberen misschien in de treinen te persen nadat het alarm is afgegaan om het sluiten van de deuren aan te geven.
Het is sterk aan te raden om op de tweede trein te wachten dan op toeval tussen de deuren te komen. taxi liège centre. Stakingen, defecten en bouwwerkzaamheden komen regelmatig voor op het openbaar vervoerssysteem van Parijs. Over het algemeen werkt de city tijdens een staking fulfilled verminderde service en sommige lijnen in de voorsteden stoppen mogelijk helemaal satisfied werken.
Omdat de metro voornamelijk is gestructureerd rond een hub-and-spoke-model, zijn er enkele reizen waarvoor deze behoorlijk inefficint kan zijn, en in deze gevallen is het de moeite waard om te zien of er een directe busroute bestaat, ondanks de complexiteit van het busnetwerk. Een busrit is ook interessant als je meer van de stad wilt zien.
Op complexe kruispunten hebben haltes meestal een situatiekaart die u laat weten waar andere lijnen stoppen en, indien van toepassing, waar u een metro-ingang vindt. taxi liège centre. Als er meer dan n lijn stopt, zwaai dan naar de driver om hem te laten weten dat je wilt instappen. Alle bussen hebben een schematische kaart van de lijn satisfied alle stopnamen, busverbindingen en grote straatnamen.
Een ticket is 90 minuten geldig op bussen (en cable cars) na de eerste validatie, behalve dat u niet terug mag. Stop het ticket gewoon weer in de automaat als je van bus wisselt. Houd er rekening mee dat, hoewel u een kaartje bij de buschauffeur kunt kopen, dit kaartje duurder is en u niet van bus kunt wisselen.
Deze zelfde betaalmiddelen zijn ook geldig in de Noctilien, de nachtbus. Het loont om van tevoren je Noctilien- path te kennen voor het geval je de laatste Mtro-woning mist.
Een andere optie voor reizigers die de bezienswaardigheden van Parijs zonder stop op elke straathoek willen zien, is de Paris L'Opentour Bus, een dubbeldekkerbus fulfilled open dak die headsets voorziet van de meest actuele informatie over de attracties in Parijs. taxi liège centre. Je ticket is goed voor vier paths, varirend in tijd van 1-2 uur.
Bij de bushalte kun je kaartjes kopen. Het is over het algemeen een heel slecht idee om een car te huren om Parijs te bezoeken.
Dit geldt in het bijzonder in gebieden rond toeristische bezienswaardigheden, aangezien veel van deze gebieden zich in gebieden bevinden die lang voordat er automobile's bestonden, waren ontworpen. Een meerderheid van de Parijse huishoudens bezit geen automobile en veel mensen pass away naar de stad verhuizen, merken dat ze hun auto binnen een maand of twee verkopen.
Misschien huurt u liever vanaf een locatie buiten Parijs. De verkeersregels in Parijs zijn in principe hetzelfde als senior citizens in Frankrijk, fulfilled uitzondering van het moeten toegeven aan inkomend verkeer op rotondes - taxi liège centre. Het rijden in druk verkeer in Parijs en buitenwijken tijdens pendeltijden kan echter bijzonder inspannend zijn. Wees voorbereid op files, vehicle's die op korte termijn van rijstrook veranderen, enzovoort.
Wees voorbereid op voetgangers die de straat op rood oversteken en verwacht hetzelfde avontuurlijke gedrag van fietsers. Onthoud dat zelfs als een voetganger of fietser rood kruist, als u hem raakt, u (in feite uw verzekering) de burgerlijke verantwoordelijkheid moet dragen voor de schade, en mogelijk vervolging voor het niet controleren van uw voertuig.
Latest Posts
Welke Opkoper Auto Koopt Mijn Wrak Voor Een Goede Prijs
Auto Opkopers
Daktent Auto Huren